• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

FAQ Robotstofzuiger

Als de robotstofzuiger niet goed functioneert, kijk dan hieronder naar de mogelijke oplossing.

Indien geen van deze oplossing werkt neem dan contact op met; [email protected]

De robot rijd achteruit
  • Dit kan komen door;
    • Donkere plekken (bijvoorbeeld een mat) op de grond. De robot zou deze als afgrond kunnen zien en de anti val sensoren kunnen dan dus ingrijpen. 
    • Fel zonlicht kan voor een groot contrast op de vloer zorgen. De robot zou hierdoor kunnen denken dat er een afgrond is en achteruit gaan rijden. 
  • De bumpersensoren van de robot kunnen niet goed zien.
    • Maak de bumper goed schoon
    • Druk de bumper een paar keer goed in ter plaatse van de zijborstels. De schakelaar achter de bumper kan vast zitten.
  • De valsensoren zien iets.
    • Maak de val sensoren goed schoon.
De robot doet iets meer
  • Controleer of de AAN/UIT knop aan de zijkant/onderkant AAN staat. 
  • Gaat de robot wel handmatig maar niet met de afstandsbediening aan? Controleer of de batterijen van de afstandsbediening op zijn. 
  • Maak de contactpunten onder op de robot en op het oplaadstation goed schoon.
  • Reageert de robot wel, maar gaat deze meteen opzoek naar het oplaadstation?
    • De batterij is niet opgeladen. Zet de robot op het oplaadstation.
    • De batterij laad niet op? -> Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.
    • De batterij is op. Bestel hier een nieuwe batterij.

De APP krijgt geen verbinding met de robot.

Jannie

  • Controleer of je de juiste APP hebt geïnstalleerd:
    • Jannie -> Robot Cleaner APP. Zie handleiding Jannie APP 
  • Zorg dat de robot verbinding maakt met de APP.
    • Bij Jannie moet u de " MAX/WIFI" knop op de afstandsbediening indrukken totdat Jannie 2maal achter elkaar piept. Dan heeft ze het bericht ontvangen en gaat ze verbinding maken.
    • De robot WIFI is nu ook te vinden bij de wifi netwerken.

Anna

  • Controleer of je de juiste APP hebt geïnstalleerd:
    • Anna -> Weback APP Zie handleiding Anna APP
  • Zorg dat de robot verbinding maakt met de APP.
    • Druk de aan/uit knop bovenop Anna in en wacht tot ze een piep geeft. Dan zal ze verbinding gaan maken.
    • De robot WIFI is nu ook te vinden bij de wifi netwerken.

De robot rijdt maar heel kort en zoekt dan het oplaadstation.

  • De accu/batterij is niet goed opgeladen.
    • De batterij is niet opgeladen. Zet de robot op het oplaadstation.
    • De batterij laad niet op? -> Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.
    • De batterij is op. Bestel hier een nieuwe batterij.

De robot kan het oplaadstation niet (goed) vinden.

  • De robot maakt geen goed contact met het oplaadstation waardoor deze niet oplaad.
    • Het oplaadstation staat op een voor de robot moeilijk te vinden plek. Verplaats het oplaadstation naar een eenvoudig te vinden plek met voldoende ruimte om het oplaadstation.
    • Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.