Klantenservice Zoef Robot

Neem contact op

* Verplichte velden

Zoef Robot USPs

  • Gratis verzending binnen NL & BE*
  • Specialist in Robots
  • Uitstekende service!
  • Snelle Levering

Veelgestelde vragen


1. Leveringen en Retour

1.1 Hoelang duurt de verzending?

In Nederland worden de aangeleverde verzendingen binnen 1-2 dagen afgeleverd in België is dit gemiddeld 2-3 dagen voor andere EU landen is dit ongeveer 5-7 werkdagen

1.2 Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestellingen worden in Nederlands binnen 2-3 dagen klaar gemaakt voor verzending.

2. Robotstofzuigers

2.1 Wat is de beste robotstofzuiger voor mij?

  • Hebt u last van dierenharen? -> Kies een robot zonder borstel aan de onderzijde Daar gaan de haren omheen klitten. Bep is dus de beste oplossing voor als je huisdieren hebt.
  • Heb u vloerbedekking -> Kies dan voor een robot met een borstel aan de onderzijde. Anna en Jannie kunnen voor een goede keuze zijn. Let op! Dit gaat over vloerbedekking. Bij kleden is de oprij hoogte van belang. De meest robots hebben moeite om hoge kleden op te komen.

2.2 Ik heb een hond (of kat) wat raden jullie aan?

  • Bep is ideaal voor dieren haren. Ze zuigt deze meteen naar binnen. Door Bep iedere dag te automatisch te laten stofzuigen heeft u altijd een schoon huis. Bep heeft geen borstel aan de onderzijde. Hier gaan haren omheen klitten en die moet je er regelmatig af halen.  

2.3 De robot rijd achteruit

  • Dit kan komen door;
    • Donkere plekken (bijvoorbeeld een mat) op de grond. De robot zou deze als afgrond kunnen zien en de anti val sensoren kunnen dan dus ingrijpen. 
    • Fel zonlicht kan voor een groot contrast op de vloer zorgen. De robot zou hierdoor kunnen denken dat er een afgrond is en achteruit gaan rijden. 
  • De bumpersensoren van de robot kunnen niet goed zien.
    • Maak de bumper goed schoon
    • Druk de bumper een paar keer goed in ter plaatse van de zijborstels. De schakelaar achter de bumper kan vast zitten.
  • De valsensoren zien iets.
    • Maak de val sensoren goed schoon.

Als geen van deze oplossing werkt neem dan contact op met; [email protected]

 

2.4 De APP krijgt geen verbinding met de robot.

Jannie

  • Controleer of je de juiste APP hebt geïnstalleerd:
    • Jannie -> Robot Cleaner APP. Zie handleiding Jannie APP 
  • Zorg dat de robot verbinding maakt met de APP.
    • Bij Jannie moet u de " MAX/WIFI" knop op de afstandsbediening indrukken totdat Jannie 2maal achter elkaar piept. Dan heeft ze het bericht ontvangen en gaat ze verbinding maken.
    • De robot WIFI is nu ook te vinden bij de wifi netwerken.

Anna

  • Controleer of je de juiste APP hebt geïnstalleerd:
    • Anna -> Weback APP Zie handleiding Anna APP
  • Zorg dat de robot verbinding maakt met de APP.
    • Druk de aan/uit knop bovenop Anna in en wacht tot ze een piep geeft. Dan zal ze verbinding gaan maken.
    • De robot WIFI is nu ook te vinden bij de wifi netwerken.

2.5 De robot doet niets meer.

  • Controleer of de AAN/UIT knop aan de zijkant/onderkant AAN staat. 
  • Gaat de robot wel handmatig maar niet met de afstandsbediening aan? Controleer of de batterijen van de afstandsbediening op zijn. 
  • Reageert de robot wel, maar gaat deze meteen opzoek naar het oplaadstation?
    • De batterij is niet opgeladen. Zet de robot op het oplaadstation.
    • De batterij laad niet op? -> Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.
    • De batterij is op. Bestel hier een nieuwe batterij.

 

2.6 De robot rijdt maar heel kort en zoekt dan het oplaadstation.

  • De accu/batterij is niet goed opgeladen.
    • De batterij is niet opgeladen. Zet de robot op het oplaadstation.
    • De batterij laad niet op? -> Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.
    • De batterij is op. Bestel hier een nieuwe batterij.

2.7 De robot kan het oplaadstation niet (goed) vinden.

  • De robot maakt geen goed contact met het oplaadstation waardoor deze niet oplaad.
    • Het oplaadstation staat op een voor de robot moeilijk te vinden plek. Verplaats het oplaadstation nnaar een eenvoudig te vinden plek met voldoende ruimte om het oplaadstation.
    • Zorg dat de contactpunten op de robot en het oplaadstation helemaal schoon zijn. Ga er met een schuursponsje overheen om zeker van te zijn dat ze goed contact maken.

3. Robotmaaiers

3.1 Welke robotmaaier is het best voor mij?

  • Om een robotmaaier te kiezen is vooral het oppervlakte van het te maaien gazon van belang? 
    • Is je gazon/grasveld kleiner dan 600m2 dan is Berta of Berta met APP de beste keuze.
    • Voor gazon/grasveld groter dan 600mmaar kleiner dan 1500m2 dan is Harm of Harm met APP de beste keus.
    • Voor gazons groter dan 1500m2 hebben we geen maaier. Wel kunt u twee maaiers gebruiken. Dit is vaak goedkoper dan een maaier voor een heel groot oppervlakte, maar hierbij moeten de grenslijnen minimaal 80cm uit elkaar liggen om storing te voorkomen.
    • Het verschil tussen Harm met en zonder APP is alleen de bediening. Bij de APP versie kan er per dag gepland worden. bij de normale versie gaat hij automatisch om de 48 uur. 
    • Het verschil tussen Berta met en zonder APP is alleen de bediening. Bij de APP versie kan er per dag gepland worden. bij de normale versie gaat hij automatisch om de 48 uur.

3.2 Wat is het verschil tussen de robotmaaier met en zonder APP?

  • De robotmaaiers met en zonder APP zien er exact hetzelfde uit. Echter zijn het twee verschillende apparaten.
  • Het verschil tussen de Harm/Berta met en zonder APP is alleen de bediening.
    • Bij de APP versie kan er per dag gepland worden.
    • Bij de normale versie gaat hij automatisch om de 48 uur. 
    • De versies met APP kunnen op afstand AAN en UIT gezet worden.
  • De versies met APP zijn aparte versies en kunnen dus niet geupdate/opgewaardeerd worden naar een versie met APP.