Geen producten (0)

Robots in het onderwijs

Robots in het onderwijs

Robots kunnen een belangrijke rol spelen in de opvoeding van jongeren, maar zullen leraren nooit volledig vervangen, stelt een nieuwe studie.

In Science Robotics schrijven wetenschappers dat sociale robots effectief blijken te zijn in het onderwijzen van bepaalde beperkte onderwerpen, zoals vocabulaire of priemgetallen.

Maar de huidige technische beperkingen - met name rond spraakherkenning en het vermogen tot sociale interactie - betekenen dat hun rol grotendeels beperkt zal blijven tot die van assistent-assistenten of tutoren, althans in de nabije toekomst.

De studie werd geleid door Professor in Robotics Tony Belpaeme, van de Universiteit van Plymouth en de Universiteit van Gent, die ongeveer twee decennia op het gebied van sociale robotica heeft gewerkt.

Hij zei: "In de afgelopen jaren zijn wetenschappers begonnen robots voor de klas te bouwen - niet de robotkits die werden gebruikt om te leren over technologie en wiskunde, maar sociale robots die eigenlijk les kunnen geven. Dit komt omdat de druk op lesbudgetten en vraagt ​​om meer gepersonaliseerd lesgeven, hebben geleid tot een zoektocht naar technologische oplossingen.

"In de ruimste zin van het woord hebben sociale robots de potentie om deel uit te maken van de onderwijsinfrastructuur, net als papier, witte borden en computertabletten. Maar een sociale robot heeft de potentie om studenten te ondersteunen en uit te dagen op een manier die niet beschikbaar is in de huidige educatieve kennisbron. Robots kunnen kostbare tijd vrijmaken voor leraren, zodat de leraar zich kan concentreren op wat mensen nog steeds het beste doen: een allesomvattende, empathische en lonende educatieve ervaring bieden. "

De huidige studie, opgesteld in samenwerking met academici aan de Yale University en de Universiteit van Tsukuba, omvatte een beoordeling van meer dan 100 gepubliceerde artikelen, waaruit bleek dat robots effectief zijn in het verhogen van de resultaten, grotendeels vanwege hun fysieke aanwezigheid.

Het heeft echter ook een aantal van de technische beperkingen onderzocht die benadrukken dat spraakherkenning bijvoorbeeld nog steeds onvoldoende robuust is om de robot in staat te stellen gesproken uitingen van jonge kinderen te begrijpen.

Er staat ook in dat het introduceren van sociale robots in het schoolcurriculum logistieke uitdagingen met zich meebrengt en mogelijk ook risico's met zich meebrengt, waarbij sommige kinderen te sterk leunen op de hulp van robots in plaats van ze alleen te gebruiken wanneer ze in moeilijkheden verkeren.

In hun conclusie voegen de auteurs eraan toe: "Naast de praktische overwegingen van de introductie van robots in het onderwijs, zijn er ook ethische kwesties: hoe ver willen we dat de opvoeding van onze kinderen wordt gedelegeerd aan machines? Over het algemeen zijn de leerlingen positief over hun ervaringen , maar ouders en onderwijzend personeel nemen een voorzichtiger houding aan.

"Niettegenstaande dat, tonen robots grote beloften bij het aanleren van beperkte onderwerpen met de effecten die bijna overeenkomen met die van menselijke tutoring. Dus hoewel het gebruik van robots in educatieve omgevingen voorlopig beperkt is door technische en logistieke uitdagingen, is het zeer waarschijnlijk dat klaslokalen van de toekomst zal robots bevatten die een menselijke leraar helpen. "

Verhaal Bron:

Materiaal geleverd door University of Plymouth. Opmerking: inhoud kan worden bewerkt voor stijl en lengte.

0 Reacties

Er is nog niet gereageerd

Reageer

Annuleren
Twitter Googleplus Facebook

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.